Média Üzlet / Carat. Redefining media.

VÁLTOZÁSOK A GYEREK CSATORNÁK PIACÁN

ahrnk 2015. december 09. -

GYEREK CSATORNÁK PIACA 2015-BEN

Ha most megnézzük a gyerek csatornák piacát, azt látjuk, hogy az At mediának van egy 4 csatornás gyerek portfóliója, melyek közül három csatorna 15% feletti elérést tud biztosítani 4-14 éves gyerekek körében. Az MTVA-nak ott az M2, mely 20 óráig sugároz gyerek műsorokat és ezzel a gyerekek 14.6%-át éri el. Az RTL Klubnak, Story4-nek hétvégén, illetve hétköznap reggel van gyereksávja, a TV2-nek pedig hétvégén.  Ezen kívül vannak még gyerekcsatornák, melyeken nem értékesítenek reklámidőt, ezek pedig a Boomerang, Megamax, Jimjam, Duck TV, Baby First, Smiley Child, Baby TV és a Nick Jr. A 4-14 éves gyermekek szeptember-novemberi időszakban naponta átlagosan 2 óra 40 percet töltöttek el a tv előtt. Ez az idő megoszlik a két nagy kereskedelmi csatorna, a gyerek csatornák és két nagyobb kábelcsatorna a Cool és az F+ között.

table.png
2.png

Az RTL Klub programjaival a 4-14 éves gyerekek 32%-át tudta elérni november hónapban, a TV2 25%-ukat. A top 10 legnézettebb műsorból a korcsoport körében 9 műsor az RTL Klubon fut és 1 a TV2-n. Megnéztük, hogy ki az a top10 hirdető, aki gyermekek vagy szüleik elérésére (a hétvégi gyereksávban) használja ezeket az idősávokat.  Ebből azt látjuk, hogy a TV2 nem nyitott gyermekeknek szóló reklámidőt és a hétvégi gyereksávban sem gyermekeket célzó hirdetők jelennek meg, hanem az FMCG kategória hirdetői.  Az RTL Klub gyereksávjában viszont csak gyerekeket célzó hirdetők, hirdetések jelennek meg.

 

RTL KLUB TOP 10 HIRDETŐ                        

3.png

TV2 TOP 10 HIRDETŐ   4.png

 

 

A GYEREK CSATORNÁK PIACA 2016-BAN

 

R-TIME+VIACOM CSATORNÁK

Szeptember utolsó napjaiban jelent meg a hír, hogy a Viacom International Media Networks magyarországi hirdetés-értékesítési tenderét az Rtime kereskedőház nyerte meg és 2016 januárjától ők értékesítik a Comedy Central, Viva, Nickelodeon és MTV csatornák felületeit. Dudás Gergely, az R-time ügyvezető igazgatója így nyilatkozott a hír kapcsán: „Az új csatornákkal növeljük portfóliónk sokszínűségét, olyan célcsoportokat is meg tudunk szólítani, akiknél eddig korlátozottan voltunk jelen. Mindezzel tovább erősítjük kínálatunkat ügyfeleink számára."

Ezzel a győzelemmel az R-time jelentősen megerősítette a fiatal és gyermekkorú nézőtáborát. A Nickelodeon nézőinek 60%-a 4-14 éves gyermek, ezen belül a fiúk és a lányok eloszlása 50-50%, illetve a Viván 3%-a a műsoroknak gyermekeknek szóló tartalom. Az RTL Klubon futó műsorok 18%-a, az RTL II 5%-a és F+ 3%-a novemberben hasonlóan gyermekeknek szóló tartalom volt. A Nickelodeon 87%-os gyermekes jelenléttel alkalmas a szülők, nagyszülők célzására is.  Ez az összeolvadás az R-time portfóliójában 2015-höz képest gyakorlatilag megduplázta ebben a célcsoportban az elérését, ami 9.8 százalékpontos emelkedést jelent 4-14 évesek nézők arányában.

5.png

6.png

7.png

 

AT MEDIA+TV2+MTVA

A MEME Big Pictures konferenciáján történt nagy bejelentés sokakat ért váratlanul. Lukács Csaba a Big Picture konferencián elmondta, hogy hamarosan megkezdik TV2-csoport reklámértékesítését és az MTVA tévécsatornáival is együttműködnek majd. Így az At Media portfóliójában a Nickelodeont felváltotta az M2, aki viszont a nézői 24%-a 4-14 éves gyermek és ezen belül is a 4-7 éves kisebb gyerekek aránya nagyobb. A gyermekesek itt is jól célozhatóak. A gyerek nézőknek kedvez még a portfólión belül a Story4, akinek műsorai 19%-ban és a TV2, akinek 6%-ban gyerek műsorai voltak novemberben. A nézői táborban 2016-ra jelentős mértékben, összesen 4.4 százalékponttal csökken a 4-14 éves gyerekek aránya.

8.png

9.png

10.png

 

A VÁLTOZÁSOK HATÁSA A PIACRA

A fent említett változásokból a nézők várhatóan semmit sem fognak észrevenni, a nézői összetételben sem várunk változásokat. A hirdetőknek ugyanakkor figyelembe kell vennie melyik portfólióval tudják pontosabban célozni és elérni a célcsoportjukat. Az At media portfiolóján belül a Minimax és az M2 jobban eléri a 4-7 éveseket és nagyobb arányban a lányokat. A Disney nézők táborának legnagyobb része 8-14 éves és 70%-uk lány, így nem csoda, ha itt a legnézettebb műsor a Violetta (CH 4-14:6.4% AMR)  A Cartoon nagyon jól használható 8-14 éves fiúk esetében. Az R-time portfólión belül a Nickelodeon a legnézettebb gyermekcsatorna a 4-14 éveseknél, egyúttal az egész piacon is és mindkét gyermek korcsoportra jól használható lányok és fiúk körében is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediauzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr1008149496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása