Média Üzlet / Carat. Redefining media.

A TV2 STORY

Apapirra_shokateer 2016. április 08. -

SZEMÉLYI VÁLTOZÁSOK

2014 novemberét írjuk, mikor először felröppen a hír, hogy a TV2 Andy Vajna tulajdonába kerül. 2015 október 15-én Andy Vajna és Fonyó Károly párhuzamosan megvásárolják a csatornát, a per a tulajdonosi címért még mindig tart. A miniszteri biztos így fogalmazta meg céljait a csatornával kapcsolatban: „A TV2 a család televíziója lesz. Célunk, hogy a fő-, valamint a kábelcsatornák a család minden tagjának élményt, szórakozást és hiteles tájékoztatást biztosítsanak. A híradó legyen tényszerű, informatív. De én egy olyan tévét szeretnék, amelyik szórakoztat is, és nem politizál… : "A csatorna számos értékkel bír, és sok kiváló televíziós szakember dolgozik a TV2-nél, ugyanakkor azt is látom, hogy jó pár területen többet lehetne kihozni a televízióból. Kevés volt a műsorokra szánt pénz. Biztos vagyok benne, ha ezen változtatunk, akkor sikeres lesz. Tulajdonosként biztosítani fogom a csatorna új vezetésének a működtetéshez és a fejlesztésekhez szükséges feltételeket."

A kitűzött céljai elérésében az alábbi személyi változásokat hajtja végre: először is leigazolja Dirk Gerkenst vezérigazgatónak, aki viharosan távozott az RTL klubtól.

A további változások:

SZEMÉLYI VÁLTOZÁSOK A KÖZSZEREPLŐK KÖRÉBEN

Az első hullámban távozó emberektől a csatorna önként vált meg és úgy tűnik még most sem állt fel a végleges csapat és jön egy második hullám, amikor is azok állnak majd fel, akik nem adják a nevüket tovább a csatornához és eszméihez. Friderikusz Sándor így nyilatkozott: „A nézőktől pedig, akik szerették ezt a műsort, elnézést kérek, azok nevében is – mert ők úgysem fogják megtenni –, akik ismét, nem először, olyan helyzetet idéztek elő (a TV2-nél), amelyet tisztességes és professzionális műsorkészítő már nem vállalhat."

VÁLTOZÁSOK AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN

2015 novemberében a TV2 csoport, értékesítési stratégiai együttműködési megállapodást köt az At Média Kft-vel. 2016 januárjától a TV2 és a TV2 kábelcsatornáit az At Média együtt értékesíti a többi csatornájával. Az Atmedia értékesítési politikáját a következő modell mutatja be:

Az AtMax csomag keretein belül 34 csatornán tudunk megjelenni egyszerre ebbe a TV2, FEM3, Pro4 és a Super TV2 is beletartozik. Ez a legkedvezőbb csomag. Illetve drágább single áron vagy még drágább rate card áron tudunk reklámfelületet vásárolni csatorna szintre szűkítve.  

Az At Média új értékesítési politikájának köszönhetően több nagy hirdető is használni kezdte a TV2-t 2016-ban, akik 2015-ben egyáltalán nem használták. Ilyenek például a Coca Cola, Milkana, Volvo, Porsche Hungaria, Rossmann, SCA, S.C. Johnson, Heineken.

VÁLTOZÁSOK A MŰSOROKBAN

A 2016 februárjában kiadott közlemény szerint a TV2 az alábbi műsorokkal próbálja majd a csatorna elé terelni a nézőket. Ismét képernyőre kerül a Nagy duett Majka és Liptai Claudia vezetésével, elindul a Kismenők cimű tehetséggondozó műsor gyerekekekkel Ördög Nóra és Tilla vezetésével. A Hal a tortán folytatódik március közepétől, Kovács Lázár extra feladataival. A Drágám, add az életed! című műsorban a hölgyek különböző próbatételek teljesítésével tesztelik párjaik rátermettségét. Hajdú Péter új szórakoztató showt fog vezetni Showtime címmel, hétköznap esténként a Red carpet sztárhiradót láthatjuk majd.  Bár a hír megjelent az Összezárva Friderikusszal folytatásáról is, a műsorvezető távozása után ez meghiúsulni látszik. Egy új közéleti háttérműsor is készülőben van, melyben Azurák Csaba, Várkonyi Andrea és Hajdó Péter fognak együtt dolgozni. Az Ízes Élet gasztroműsor is a TV2-n folytatódik reggelente a Mokka végén és hétvégén egy külön fél órás műsorral. További tematikus műsorok: Egészség Klinika, a’la Car, Tűsarok, Trendmánia, Otthon a kertben és a Falforgatók.

Új részekkel jelentkezik a Sherlock és Watson és további nagysikerű mozifilm premierek is láthatóak lesznek, mint a Walter Mitty titkos élete Ben Stillerrel, a Női szervek Sandra Bullock és Melissa McCarthy vígjátéka, a Harag című amerikai akciófilm Brad Pitt főszereplésével.

VÁLTOZÁSOK A NÉZETTSÉGBEN?

Számos műsor még nem indult el 2016-ban és nem látjuk még az eredményeit, de érdekes lesz, majd megvizsgálni, hogy ezen húzó műsorok nézettségére milyen hatással lesz ez a nagy médiavisszhang, ami lassan fél éve folyamatosan körülveszi a csatornát.

Pár műsor tavalyi eredményein ugyanezt az időszakot vizsgálva már látszik a negatív változás a nézettségben. A hirdetők száma viszont emelkedő tendenciát mutat, így az új sales model bevezetése láthatóan pozitív hatással van a hirdetők mennyiségére.

Andy Vajna céljaiban megfogalmazta, hogy minden téren támogatni fogja a csatorna professzionális működését, ehhez az első lépés a vezetőség leváltása volt. Ennek a következménye viszont az lett, hogy további fél tucat ember mondott fel önként, akik nem tudnak azonosulni a csatorna által képviselt új értékrenddel. Sokan szakmaiatlanságra és tapasztalatlanságra hivatkoznak a távozók közül. Úgy tűnik ez a negatív médiavisszhang a nézőket is befolyásolni tudta és a csatorna jelenleg sem műsorokban, sem nézettségben nem tudott erősíteni, sőt az eddig erős infotainment műsoraiban is jelentősen csökkent a nézettsége a tavalyi év január-márciusához képest. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mediauzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr118579334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása