Folyamatos harcában, hogy bebizonyítsa versenyezni - és felülkerekedni is - tud a TV-vel, a YouTube most azt mondja, ötször valószínűbb, hogy az emberek online nézzenek videót, mint lineárisan.
A Google és az Ipsos Connect közös kutatásából - amelyben 6 300 felnőttet kérdeztek videónézési szokásaikról - derült ki, hogy a Youtube nézők 92 százaléka nézi a platformot mobilon, amíg otthon van. A mobil szignifikáns helyet szerzett magának még a hagyományos TV nézési szokások közben is: a megkérdezettek kétharmada nyúl telefonjáért reklámszünet közben.
A márkanövekedés is intenzívebbnek mutatkozott; a vásárlási szándék 150%-kal magasabb volt a fizetett Youtube TrueView hirdetéseknél, mint a TV reklámoknál. Az is kiderült, hogy az emberek majdnem fele néz videókat olyan termékekről és szolgáltatásokról, amelyeket később megvásárolnak.
A Google egy másik kutatása, amellyel a Nielsen-t bízta meg; kimutatta, hogy a TV reach úgy látszik Youtube engagement-et generál, és cserébe ugyanez fordítva is működik. Más szavakkal, a kutatás szerint, az emberek, akik egy TV program tartalmát nézik a Youtube-on, sokkal nagyobb valószínűséggel fognak becsatlakozni a tényleges TV műsorba.
A Google médiáért és ügynökségekért felelős alelnöke, Tara Walpert Levy szerint az eredmények arra mutatnak, hogy a Youtube és TV párhuzamosan működhetnek, mikor médiavásárlásról van szó: “(Az eredmények) megerősítik, hogy ahelyett, hogy külön-külön először a TV-t, majd az online videót vásárolnánk, más szemszögből kellene tekintenünk a videós hirdetésekre, és az egész ökoszisztémát egyként kezelni”.
Ez a Carat erőfeszítéseinek helyességét is alátámasztja, ami szerint saját kutatás finanszírozásával is törekszik a TV és VOD kommunikáció egységes tervezéséhez.
A kutatás fontosabb eredményei alább láthatók:
Forrás: