A KEZDETEK (JÚLIUS 18.)
Július 18.-án szombaton indult útjára az M4 Sport. A csatorna feladatának, a 16 kiemelt magyar sportág életének, továbbá nemzetközi sportesemények(olimpia, világ és Európa bajnokság, Forma1, Bajnokok Ligája és az UEFA Szuperkupa) bemutatását, versenyeik közvetítését tekinti. Már az első napon, az OTP Bank Liga közvetítésével 1.0% fölötti nézettséget tudott hozni M 18-49-es célcsoporton, a napi átlag nézettség pedig 0,5 AMR% volt, míg a Sport1 - 0,1%-ot tudott ezen a napon elérni. Az indulás időzítése is jól átgondoltnak tűnik, hiszen most vannak a nagyobb sportesemények, mint a BL, Forma1, Vizilabda VB.
M4 SPORT / ELEMZÉS (JÚLIUS 18-29)
Az M4 műsorainak tekintetében legerősebb nézettséget az autósportok és a labdarúgás tudja felmutatni, de a 1.2% AMR feletti nézettséget tud hozni egy szinkronúszás, vizilabda vagy toronyugrás is. A Forma 1 kiemelkedő nézettséget produkált az új csatornán is.
AZ M4 TÉRNYERÉSE
Az alábbi grafikonok jól mutatják, hogyan esik vissza a Sport1 és a Sport2 nézettsége az M4 indulásával és a utasítja maga mögé, az indulása óta a 2 csatorna nézettségét.
Júliusban elérés és közönségarány tekintetében is átvette a vezetést az M4 a másik két csatornától. Június hónaphoz képest, mindkét csatorna veszített az eléréséből és a közönségarányából is.
KONKLÚZIÓ
A csatorna jó időben és vonzó műsorkínálattal indult a piacon és ennek hatására az eredményei is kiemelkedőek. Az adatokból kitűnik, hogy a Sport 1 és a Sport 2 nézőket vesztett és ezek a nézők most az M4 nézőtáborát erősítik. Ha lecsengenek a nagy nézettséget és sikert hozó műsorok, akkor áll majd fel a piacon a csatornák közötti rangsor.