Média Üzlet / Carat. Redefining media.

MŰKÖDIK AZ MTVA STRATÉGIÁJA

Apapirra_shokateer 2015. október 28. -

MTVA PORTFOLIÓ ÁTALAKULÁSA


2015. március 15.- én az MTVA portfóliója megújult és átstrukturálódott, az M1 csatorna hír csatornává alakult át és a Duna TV lett a nemzeti főadó. Az M2 napközben gyerekműsorokat sugároz, majd 20 órától indul a Petőfi TV a Petőfi Rádió mintájára. Ekkor már bejelentik az M4 sport csatorna indulását is, de a csatorna ténylegesen csak július 18.-án indult el.

HÍRCSATORNÁK (2015. május-július)

Bár nehézkesen indult a csatorna zavartalan működése, az indulás után 4 hónappal azt mondhatjuk, hogy a csatorna megtalálta a helyét és jó eredményeket tud felmutatni a hasonló műsorstruktúrával rendelkező csatornák között.

hdr498.png

GYEREKCSATORNÁK (2015. május-július 6:00-19:30)

Az M2  2012. december 22.-étől már gyerekcsatornaként működik. A csatorna indulásakor azt a cél fogalmazta meg, hogy erőszakmentes, családbarát, szórakoztató és értékteremtő tartalmakat nyújtson a kicsiknek, szüleiknek és nagyszüleiknek. Az M2 is hasonlóan sikeres és nézett csatorna lett, mint versenytársai.

gyerekcsatorna.png

ORSZÁGOS CSATORNÁK (2015. május-július)

Lassan, de biztosan az M1 nézői „átvándoroltak” a Duna TV-re és a csatorna tudja hozni az M1 régi nézettségét. A 3 MTVA (Duna TV, Duna World, M3) csatorna egyben pedig megközelíti a nagy „országos” kereskedelmi televíziók közönségarányát a Duna TV profiljának megfelelő idősebb 40+ célcsoporton.

cbn196.png

IFJUSÁGI CSATORNÁK (2015. május-július 20:00-22:00)

A csatorna megjelenésekor az alábbi célokat fogalmazta meg: „A Petőfi TV jelentős részben saját, gyártott tartalommal, élő közvetítésekkel, a fesztiválok, koncertek, szórakoztató programok műsorba emelésével, filmes és ismeretterjesztő, a fiatalok mindennapjait érintő tartalommal a 16–35 éves korosztály hasznos napi tévéje kíván lenni.” Mára a célcsoportján belül hasonló nagyságot tud elérni, mint a Discovery Channel vagy a Viasat6.

SPORT CSATORNÁK (2015. május-július)

Az M4 Sport indulása (július 18.) kiemelkedő eredményeket tud felmutatni. A férfiak körében a Forma 1-Magyar Nagydíj hétvégéjén a legnézettebb csatorna volt, a teljes népesség körében pedig a második legnézettebb.

r0a273_20151028-1504.png

KONKLÚZIÓ

AZ MTVA átstruktúrálása két etapban valósult meg (március 15. (DunaTV, M1, Petőfi TV); Július 18. (M4 Sport)). A csatornaportfólió megváltoztatása sikeresnek mondható, hiszen az Petőfi TV-vel és az M4 Sport csatornával lefedte, a számára eddig nehezen elérhető, fiatal és a férfi nézőközönséget is. A Duna TV pedig megőrizte az M1 régi nézőtáborát. Az MTVA többi csatornája is eredményes a kategóriáján belül.

A portfolióváltás következménye, hogy sokkal tágabb célcsoport is megcélozható az MTVA csatornáival és biztosabb pozícióban versenyzik a nagyobb sales house-okkal szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediauzlet.blog.hu/api/trackback/id/tr198029378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása