MTVA PORTFOLIÓ ÁTALAKULÁSA
2015. március 15.- én az MTVA portfóliója megújult és átstrukturálódott, az M1 csatorna hír csatornává alakult át és a Duna TV lett a nemzeti főadó. Az M2 napközben gyerekműsorokat sugároz, majd 20 órától indul a Petőfi TV a Petőfi Rádió mintájára. Ekkor már bejelentik az M4 sport csatorna indulását is, de a csatorna ténylegesen csak július 18.-án indult el.
HÍRCSATORNÁK (2015. május-július)
Bár nehézkesen indult a csatorna zavartalan működése, az indulás után 4 hónappal azt mondhatjuk, hogy a csatorna megtalálta a helyét és jó eredményeket tud felmutatni a hasonló műsorstruktúrával rendelkező csatornák között.
GYEREKCSATORNÁK (2015. május-július 6:00-19:30)
Az M2 2012. december 22.-étől már gyerekcsatornaként működik. A csatorna indulásakor azt a cél fogalmazta meg, hogy erőszakmentes, családbarát, szórakoztató és értékteremtő tartalmakat nyújtson a kicsiknek, szüleiknek és nagyszüleiknek. Az M2 is hasonlóan sikeres és nézett csatorna lett, mint versenytársai.
ORSZÁGOS CSATORNÁK (2015. május-július)
Lassan, de biztosan az M1 nézői „átvándoroltak” a Duna TV-re és a csatorna tudja hozni az M1 régi nézettségét. A 3 MTVA (Duna TV, Duna World, M3) csatorna egyben pedig megközelíti a nagy „országos” kereskedelmi televíziók közönségarányát a Duna TV profiljának megfelelő idősebb 40+ célcsoporton.
IFJUSÁGI CSATORNÁK (2015. május-július 20:00-22:00)
A csatorna megjelenésekor az alábbi célokat fogalmazta meg: „A Petőfi TV jelentős részben saját, gyártott tartalommal, élő közvetítésekkel, a fesztiválok, koncertek, szórakoztató programok műsorba emelésével, filmes és ismeretterjesztő, a fiatalok mindennapjait érintő tartalommal a 16–35 éves korosztály hasznos napi tévéje kíván lenni.” Mára a célcsoportján belül hasonló nagyságot tud elérni, mint a Discovery Channel vagy a Viasat6.
SPORT CSATORNÁK (2015. május-július)
Az M4 Sport indulása (július 18.) kiemelkedő eredményeket tud felmutatni. A férfiak körében a Forma 1-Magyar Nagydíj hétvégéjén a legnézettebb csatorna volt, a teljes népesség körében pedig a második legnézettebb.
KONKLÚZIÓ
AZ MTVA átstruktúrálása két etapban valósult meg (március 15. (DunaTV, M1, Petőfi TV); Július 18. (M4 Sport)). A csatornaportfólió megváltoztatása sikeresnek mondható, hiszen az Petőfi TV-vel és az M4 Sport csatornával lefedte, a számára eddig nehezen elérhető, fiatal és a férfi nézőközönséget is. A Duna TV pedig megőrizte az M1 régi nézőtáborát. Az MTVA többi csatornája is eredményes a kategóriáján belül.
A portfolióváltás következménye, hogy sokkal tágabb célcsoport is megcélozható az MTVA csatornáival és biztosabb pozícióban versenyzik a nagyobb sales house-okkal szemben.